03/05/2021

WE SERVE, ondanks Corona nog veel mogelijk..

Als gevolg van Covid-19 en alle opgelegde maatregelen lag Nederland vanaf maart 2020 in een stevige, al dan niet intelligente Lock Down;  met weliswaar een korte opleving in de zomer en een beetje normaal leven, maar onmiddellijk  daarna weer voor langere tijd in beperking, met zelfs een avondklok.

Werd er aanvankelijk gedacht in weken, dat werden later maanden en nu leven we alweer meer dan een jaar met Corona.

Geen geweldige omstandigheden om als Lions Club in het kader van we Serve het beste beentje voor te zetten.

De onderlinge vergader- en dineravonden gingen op een laag pitje; immers,  afstandhouden en met weinig mensen bijeenkomen was het motto.  Dus weinig contact met elkaar en ook niet met anderen.

En toch, ja toch kon er nog best veel worden gedaan.

Extern

De jaarlijkse Ondernemersavond die de Lionsclub Son en Breugel al meer dan 15 maal met succes organiseerde in de feesttent op het Kerkplein ging uiteraard niet door; jammer voor zo’n netwerk-event  met 300 gasten en met vaak een opbrengst van vele duizenden Euro’s.

Ondertussen is de Lions Club wel in gesprek  gebleven met de lokale ondernemers;  er werd zelfs publiekelijk het aanbod gedaan om ze tot steun te zijn c.q. met raad en daad bij te staan. Immers, menige Lionsclub heeft veel deskundigheid en ondernemerszin aan boord.

Verder is besloten tot  een speciale reeks artikelen over startende en succesvolle ondernemingen. PR voor de bedrijven en tevens de Lions positief en benaderbaar in the picture.

De jaarlijkse peaceposterwedstrijd, die ook al meer dan 15 jaar wordt gehouden onder  de leerlingen van de 7 basisscholen, ging gewoon door.

Gewoon, met uitzondering van een grote tentoonstelling in de plaatselijke Bibliotheek en de daarbij behorende prijsuitreiking.

De 350 posters werden op een andere wijze door jury beoordeeld en de  25 besten werden gepubliceerd in het plaatselijke weekblad.

En dat leverde uiteindelijk  ook weer 3 trotse winnaars op die op een later tijdstip de traditionele rondvlucht gaan meemaken.

Lucky Duck Race 2020-2021

De vijfde editie van dit spetterende of zo gezegd “eenderverende “ gebeuren viel medio  maart 2020 letterlijk in het water. Op Koningsdag zwemmen normaliter zo’n 4000 gele badeendjes op de plaatselijke Dommel  over een parcours van 500 meter om te strijden voor de eerste plek in de fuik.

Daarmee worden dan de prijzen vastgesteld voor zo’n zestig kopers van loten.

De opbrengst van de “badeendjesrace”  is bestemd voor enerzijds lotenverkopende verenigingen en anderzijds 4 lokale goede doelen.

Er werd besloten dat alle verkochte loten geldig bleven en dat in 2021 een waardige afronding zou gaan volgen. Op 24 april heeft Notaris Heleen Vaarten de trekking  gedaan in Zwembad Son. Niet alle 4000 loten werden als gevolg van de Corona-beperkingen verkocht.  Toch resteerde een totaalbedrag van maar liefst 8000 Euro.

LDR

LDR 2

Aandacht voor elkaar.

De tweewekelijkse bijeenkomsten gingen plots niet door. Niet samen thema’s bespreken, geen externe sprekers, geen dineravonden.

Een aangepaste bestuurswisseling midden in de zomer (jammer genoeg zonder partners dit keer gezien het maximale aantal).  Zeker ook digitale bijeenkomsten met Microsoft Teams en later Zoom.

Dit leidde her en der tot de (versnelde) aanschaf van extra camera’s , nieuwe laptops en soms  ietwat onderlinge bijscholing.  Per bijeenkomst een perfecte  attendence van gemiddeld wel 24 van de 31 leden.

Op 5 december kreeg iedere Lion thuis met Sinterklaas en fraaie letter  inclusief de nieuwe,  fraaie gele Lions Sjaal.

De nieuwjaarswandeling  ging dit keer virtueel. Tevoren werd erwtensoep met spek en wijn rondgebracht en op een vastgesteld moment werd er getoast door Lions en hun Ladies op het    nieuwe jaar en kon de President zijn  kijk geven op het verloop van dit wel heel aparte Fiscal Year.

Met Pasen werd een heus paasei Coronaproof bij elke Lion thuisbezorgd.

Verder, niet onbelangrijk,  een initiatief  “eentje- eentje”, waarbij volgens een opgesteld schema een Lion met een andere Lions afspreekt voor een moment samen bij iemand  thuis, voor een  wandeling of fietstocht buiten.

Kortom,

Op bovenstaande wijze heeft de altoos actieve en levendige Lions Club Son en Breugel, weliswaar met de rem erop….en telkens nadenkend over de  toegestane stappen en mogelijkheden,  aardig om weten te gaan met dit wel heel aparte jaar.

We zien er naar uit om al onze energie weer te kunnen aanwenden om anderen in de samenleving middels “We Serve”, met  handen en middelen te ondersteunen en vooral te mogen ontmoeten.

Dat laatste geldt uiteraard ook voor  de Lions- leden en Lionsclubs onder elkaar!

Met vriendelijke groet,

Lions Club Son en Breugel